De R.K begrafenisvereniging Sint Cunera is opgericht op 2 maart 1948

De naam zegt het al, onze vereniging is ontstaan vanuit de Parochie St. Cunera. Er is nog steeds veel verbinding met de Parochie, maar lidmaatschap is al lang geen voorwaarde meer. Het lidmaatschap van de begrafenisvereniging St. Cunera staat open ongeacht achtergrond of religie.

Op dit moment heeft de vereniging ca 1100 leden, vooral gezinnen wonend in en rond Nibbixwoud. Nibbixwoud met een straal van ca 10 km rondom is ons verzorgingsgebied. Er is soms overlap en samenwerking met onze buurverenigingen, met welke we goed contact onderhouden.

De doelstelling van de vereniging was ooit geformuleerd als ‘de begrafenissen zo netjes en eerbiedig mogelijk te doen plaats hebben’. Dit is nog steeds de kern van onze inzet, aangepast naar de eisen van de tijd en uw specifieke behoeften.

Iedere uitvaart is anders, iedere uitvaart vraagt om een andere aanpak. En bij een overlijden komt er veel op u af en is er veel te regelen.

Onze goed opgeleide en ervaren uitvaartverzorgers, Lian Kroon en Ellen Berkhout, staan daarbij altijd voor u klaar en zijn direct bereikbaar bij overlijden van uw geliefde of familielid via een centraal oproepnummer 06-39496133.

Vanuit de vereniging zijn er vijf dames opgeleid voor de laatste verzorging van uw dierbare, zij ondersteunen hierin de uitvaartverzorgsters. Daarnaast zijn er zes heren beschikbaar als drager.

Daarbij zijn we een vereniging zonder winstoogmerk en houden wij de kosten en contributie zo laag mogelijk. De financiële gezondheid wordt bewaakt door de actuaris, we laten elke 3 jaar een actuarieel rapport opmaken.

Jaarlijks wordt de ledenjaarvergadering uitgeschreven via het Cuneranieuws en dorpsblad de Kern. Deze wordt gehouden in de maand april of mei.

Ook als u geen lid bent van onze vereniging kunnen wij de uitvaart of crematie van uw naaste verzorgen.

Onze
Verzorgers

Ellen Berkhout

Uitvaartbegeleidster

Mijn naam is Ellen Berkhout en ik werk als uitvaartbegeleidster. Sinds 2018 ben ik werkzaam in Nibbixwoud, daarnaast werk ik zelfstandig en bij omliggende verenigingen.

Ik woon al mijn hele leven in Nibbixwoud en destijds vond ik het een grote stap, om dit werk te doen in mijn eigen woonplaats. Maar het voelde gelijk goed en ik heb met veel liefde families mogen helpen in de periode na een overlijden. Ik vind het heel bijzonder dat ik op deze moeilijke en intieme momenten, zo dicht bij de mensen mag staan.

Een uitvaart kan op vele manieren plaatsvinden; mijn doel is om de uitvaart voor de familie persoonlijk en op maat te maken. Dit doe ik op een rustige en bescheiden manier. Zodat zij de tijd hebben om stil te staan bij dierbare herinneringen. Want niet alleen de dag van de uitvaart is belangrijk, maar juist de dagen daarvoor waarin er veel geregeld moet worden en er vaak ook veel herinneringen worden gedeeld.

Lian Kroon

Uitvaartbegeleidster